Berber Çırağı


Korktum görünce berber çırağını
Dükkânın kapısı hafiften aralıktı
Arkası da dönüktü bana.
Elinde traş fırçası temizlemekte tezgâhı
Korktum!
Berber çırağından işte.

Usulca selam verdim.
Arkasından da soruverdim
Ustan nerde diye
Hala aynaya doğru yüzü
Sol elinin altında bir ustura
Sıkıştırsa parmaklarının arasına
Bir anlık iş sallaması boğazıma
Haksız mıyım şimdi korkmamakta.

Duymadı zannettim.
Tekrarladım
Yükselterek sesini tonumun
‘usta yok mu’?

Bu çırak ta bir tuhaf yahu
Selamımı da almadı zaten…
Devam etti tezgâhı silmeye
Usturada hala elinin altında

‘Yok’ dedi işte
‘Usta yok’!
Gözleri kesti gözlerimi
Kapı aralığından
Bir adım daha düştüm geriye

Kapı hala sızmalık
Ustura keskin
Çırak korkunç
Bende saç sakal karmakarışık

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Biliyor musun? İçimde Bir Orman Vardı

Kapıcı Musa(Muzaffer Çetinyılmaz)nın Ardından...

Kırık Bir Aşk Hikayesinin Çekim Serüveni