Yönetmenin Ego'su

Ben dünyanın en iyi yönetmeniyim, diğerleri fazla abartılıyor. Eminim ki diğer yönetmenler de kendileri için böyle düşünüyordur ama bunu söyleyemiyorlardır.”

Lars von Trier, yuhalanıp çokça eleştirilen son filmi Antichrist’in gösterimi sonrasında böyle bir cümle kurmuş. Her sanatçının içindeki büyük ego’nun ortaya çıkması mı desek yoksa depresyon tadevisi görmüş bir yönetmenin sanrıları mı?

Bilemiyorum…

Ünlü yönetmenin ego kokan bu cümlesi esas bana şunu hatırlattı. Hani yeni filmi gösterildikten sonra filmle ilgili eleştiriler gelmeye başlar ya. O eleştirilerin içerisinde filmin senaryosunda yapılan mantık hatalarından bahsedilir; görüntülerin arasında yanlışlıkla çıkan kişi veya nesnelerin tuhaflıklarından dem vurulur.

Sonrasında yönetmene bu tarz yanlışlıklar ve hatalar sorulduğunda ‘ben zaten bu mantık hatasını özellikle senaryoya koymuştum’ ya da ‘yanlış çıkan görüntüyü özellikle seyircinin dikkatini ölçmek için bilinçli bir şekilde ben yerleştirdim’ gibi açıklamalar da bulunur.

Bazı izleyiciler de bu gibi konularda yönetmene tam itaat ederler. Sonuçta inanılmaz güzel filmlere imza atmış bir yönetmen hata yapmaz ve yönetmenin açıklamalarını doğru olarak kabul etmek gerekir.

Konu da böylece kapanır gider…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Biliyor musun? İçimde Bir Orman Vardı

Kapıcı Musa(Muzaffer Çetinyılmaz)nın Ardından...

Kırık Bir Aşk Hikayesinin Çekim Serüveni