Good Son-İyi Vatandaş-Kötü Vatandaş


Geçmişte TV'lerde çok sık yayınlanan bir filmdi. Sinemalarımızda gösterime hiç girmedi diye biliyorum ben. Girse bile sınırlı bir gösterimi olmuşturTümünü Yasla bilemiyorum.

Açıkçası uzun zamandır aklımda olan ve yazmayı düşündüğüm bir film.

Uzun yıllar evvel yazarını ve nerde yazıldığını hatırlayamadığım(google'da arama yapınca da bulamadığım) bir yazıda bu filmden hareketle devlet erkinin vatandaşları arasında oluşturduğu iyi - kötü kavramına bir gönderme vardı. Bu yazıdan sonra hem Susurluk olayında hem de son 2 yıldır gündemin üst sıralarında olan Ergenekon operasyonu/davası ile ilgili bu filmin tekrar gündeme geleceğini düşünmüştüm ama yanılmışım.



Açıkçası ben de bu filmden Ergenekon ve Susurluk olaylarına gönderme yapmayacağım ancak filmin konusunu ve birkaç diyalogu hatırlatıp sizi hayalgücünüzle başbaşa bırakacağım.

Melek yüzlü, ailesi ve kardeşlerine sevgi dolu, iyi kalbli biri olan Henry (Macaulay Culkin) aslında çevresindeki insanlara kötülük yapmakta hatta yaptığı kötülükler yüzünden küçük kardeşi Richard'ı öldürmüş bir çocuktur. Oysaki kuzeni Mark (Elijah Wood) onun gülüşünün arkasındaki sırları bilmektedir. Birçok defalar Henry'nin annesini uyarmasına rağmen, Mark'a kimseler inanmamıştır.

Sonuçta bir anne öz evladına mı inanır yoksa yeğenine mi?

Filmin final sahnesinde anne evladının gerçek niyetini öğrenecek ve bu konuda vereceği karar onun vicdan sahibi olduğunu ortaya çıkaracaktır.



• Şimdi bana gerçeği söylemelisin. Richard'ın öldüğü gece ne oldu?
Bilmiyor musun?
• Senden dinlemek istiyorum.
Aşağıda oynuyordum.
• Henry. Yalan söyleme, olur mu? Yalan söyleme bana. Şimdi söyle, Richard'ı sen mi öldürdün?
Öldürdüysem ne olmuş?
• Yani...
Ne, anne?
• Yardıma ihtiyacın var.
İyi görünmüyorsun anne. Asıl senin yardıma ihtıyacın var
• Bana güvenmelisin Henry.
Hayır, Güvenemem. Beni başından atmak istiyorsun, değil mi?
• Yo, hayır. Hayır.
Akıl hastanesine tıkmak istiyorsun.
• Hayır, Henry.
Ölürüm daha iyi, duydun mu? Ölürüm, çok daha iyi.
• Henry. Henry, hayır. Henry!


• Henry gitti, artık geride kalanlar güvende. Bazen, gece geç vakit, kendimi, Henry'yi değil ama Susan'ı düşünürken bulur merak ederim, bir daha aynı konumda olsa, aynı seçimi yapar mıydı? Bunu hep merak edeceğim. Ama asla sormayacağım.

...

Yorumlar

miracsaral dedi ki…
Bende çok severim o filmi, Maculey'in en iyi filmiydi bence. Sonunda da bence diğer seçimi yapsaydı filmin ruhuna daha uygun olurdu. Çok mutlu son kasmışlar bence..

Bu blogdaki popüler yayınlar

Biliyor musun? İçimde Bir Orman Vardı

Kapıcı Musa(Muzaffer Çetinyılmaz)nın Ardından...

Kırık Bir Aşk Hikayesinin Çekim Serüveni