This is England ve Frozen River - 2


Çaresiz kadınlar beni hep korkutur Shaun. Çaresiz kadınlar ve özellikle atacak tüm barutunu bitirmiş kadınlar.

Senin hikâyen beni çok yaraladı, örseledi. Kendime gelemedim. Bir filtre kahve yaptım kendime. Döktüğün gözyaşlarını düşündüm.

Babasızlığı düşündüm Shaun. Senin yollarından geçebileceğimi düşündüm…

Sonra bir kahve, bir kahve daha. Kahvenin mideye iyi geldiğine dair bir öykü okudum daha biraz önce.

Ne büyük bir yalan… Midem alev alev yanıyor Shaun…

Sonra üzerine bir film daha. Acıyı acıyla kazımak gibi. Kahve üstüne kahve.

Ne demiştim yazının başında. Çaresiz kadınları… Ah! Evet…

Derme çatma bir kulübe(prefabrik) iki oğluyla hayata tutunmaya çalışan ve bir de kumarbaz kocasını aramak zorunda kalan bir kadın görüyoruz öncelikle. İcracılar kapıya dayanmış. Evde ne varsa götürecekler. O bunları mı düşünsün yoksa kocasını mı arasın bilemiyor.

Kocasını ararken eski arabasını başka bir kadının kullandığını görüyor ve onun peşinden “Mohawk” bölgesine giriyor.

Diğer kadın, ilk başlarda izleyiciye sert ve acımasız olarak görünse de sonradan onunda derin yaralarının olduğunu öğreniyoruz. Eski kayınvalidesi çocuğunu elinden almış. Gözleri yakını görmediğinden doğru dürüst bir işte çalışamıyor. Oda portatif bir karavanın içinde beyaz karlarla kaplı ağaçlara bakıyor.

Bu iki çaresiz kadın yakacaklar bir gün bu sınır kasabasını. Bu iki kadın tutuşturacaklar umutları için yüreklerini.

Hayat öyle kolay değil ki. Hadi sıcak bir yemek yiyelim. Hadi keyifle televizyon seyredelim. Olmuyor Shaun olmuyor. Bir aksilik çıkıyor işte.

Senin çocukluk sanrıları gibi. Yabancıdan ürküyor kadınlardan ilki. Bombalar diyor. Bombalar tepemizde patlayabilir. Defolsunlar! Ama para tatlı işte. Yabancılar için bile bir ayrımcılık var. Çinliler iyi, Pakiler kötü.

Senin köprülerinden kaç kişi daha geçiyor biliyor musun Shaun. Çıkmaz sokaklara götüren kinler, önyargılar, nefretler…

Bir bebek ölüyor… Bir çocuk televizyon seyrediyor… Bir genç evi tutuşturuyor.

Amerika rüya değilmiş Shaun.

Rüya değilmiş bilemedik…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Biliyor musun? İçimde Bir Orman Vardı

Kapıcı Musa(Muzaffer Çetinyılmaz)nın Ardından...

Kırık Bir Aşk Hikayesinin Çekim Serüveni