Demirkubuz ve Yeni Filmi Kıskanmak ile Türk Sineması Üzerine



Zeki Demirkubuz’un uzun zamandır merakla beklenen filmi Altın Portakal’ın ardından izleyicisiyle buluşacak. Filmi ile ilgili yönetmenle Taraf’tan Janet Barış etraflı bir söyleşi gerçekleştirmiş.

Bu söyleşi de filmin isminin iddialı olması ile ilgili de bir şeyler söylemiş yönetmen. Hem Örik’e saygı açısından hem de ilk baştan itibaren filmin isminin roman adıyla ilerlemesi dolayısıyla belki ileride bir iletişim kazasına uğramasından korkularak bu ismi değiştirmemiş. Ancak ‘filmin ismini en başından bir sorun olarak görseydim değiştirirdim’ diyerek açık kapı bırakmış. İddialı bir isimle ilerleyen filmin izleyiciyi de şartlaması gayet doğal.

Demirkubuz daha önceki filmlerinde de böyle iddialı isimleri kullandığı oldu. Burada önemli olan izleyicinin o filmden alacağı tatla ilgili olmalı. Kıskanmak duygusunun insan ruhuna nasıl yansıdığı ile ilgili bir beklenti içine gireceği muhakkak seyircinin. Bir de tabiî ki romanı okuyarak gelen bir kitlenin farklı bir bakış açısı bulup o anki duruma göre olumlu veya olumsuz bir tepki verebilmesi de…

Böyle bir eseri aktardığınızda kendi bakış açınızı yansıtabilmeniz en önemlisi belki de.

Tekrar söyleşiye dönersek yönetmen, yönetmen kendi filmi ile görüş ve duygularından başka son dönem Türk Sineması ile ilgili önemli şeyler de söylüyor. Özellikle ilk filmini yapan genç sinemacılar ve ilk filmlerle ilgili söylediklerini ben çok kayda değer buldum.

Yeni ya da eski kuşak beni ilgilendirmez, benim için önemli olan filmin kendisidir. Amerikan sineması dışında özellikle Türkiye, Avrupa sinemasında da böyledir, mesele daha büyük, daha görkemli anlatılıyormuş gibi bir tribe girildiği için kavramlar öne çıkarılır, öznenin kendisi de unutulur. İlk filmler, genç sinemacılar meselesinin de böyle bir hale geldiğini düşünüyorum, önemli olan filmdir. Mesela Sonbahar bir ilk filmdir ama benim için son yıllardaki en iyi filmdir. Reha Erdem’in filmleri ki Reha Erdem de benim kuşağımdan bir sinemacı, onun filmlerine baktığımız zaman da birçok ilk filmin değeri kalmayabilir. Tek tek filmler dururken bu tür kavramları öne çıkarmamak lazım.





Yorumlar

Unknown dedi ki…
izlemeli ...
moroccom dedi ki…
bence de :)
moroccom dedi ki…
Bu yorum yazar tarafından silindi.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Biliyor musun? İçimde Bir Orman Vardı

Kapıcı Musa(Muzaffer Çetinyılmaz)nın Ardından...

Kırık Bir Aşk Hikayesinin Çekim Serüveni