Yumurta: Ruha Yolculuk


Yumurta, benim seyredipte kendi içime döndüğüm filmlerden biriydi. Filmin kahramanı, annesinin ölümüyle birlikte kendi küçük taşrasına geri dönüş yaparken bende çoğu zaman onun gibi yolculukların ardına düşmek istedim.

Yusuf'un kangal köpeğiyle geçirdiği o gecede bende çoğu zaman evin balkonuna çıkıp uzaklarda köpek seslerini dinledim. Arayışın sona ermesi için bir kangal bekledim belki..Bilemiyorum.

ve Yusuf'un elindeki şiir kitabıyla çocukluğunun geçtiği evin bahçesinde otururken arkadan kızı seyretme sahnesi. Sadece hayattan harcanan bir kaç saniye... O an aklının ucundan neler geçiyor? Bütün hayatını elinde tutacak şeyi tekrar kazanabilme hayali mi ya da bir zamanda yolculuk izleri mi?

Filmin bıraktığı tesirler üzerine birkaç ta yazı yazdım burada. Önemli bir film oldu benim için ve kendi düşündüğüm sinemaya giden yolu açan da bir film oldu ayrıca...

Karşı Açı'da sadece Yumurta filmi ile ilgili bir kitap çıktığını öğrenmek açıkçası beni heyecanlandırdı. Böyle bir kitabın ortaya çıkması dahi sinema kitaplığı için çok önemli. Okunması gerekenler sıralamasında bir değişiklik yaparak ilk sıraya yerleştirmeliyim bu kitabı. Okuduktan sonra umarım paylaşma imkanı bulabilirim.

Kitap Tanıtımından:

...

Annenin ölümüyle büyük kentten taşraya yapılan bir yolculuk… Kendini ne İstanbul’da ne de Tire’de evinde hissetmeyen bir kahraman…

Taşra sıkıntısı bağlamında denetleyemediği düşünceleri ile duyguları arasında kötücül bir döngüye giren Yusuf için sükun diye bir şey yoktur. Sırtına binen “yükler” karşısında kendini çaresiz hisseder. Belki de önce sorunu tanımlaması gerekmektedir. Acaba çıktığı yolculukta sorunu tanımlamayı başarabilecek midir?

Neden yumurta dediğimizde, belki de aklımıza gelen ilk yanıt, kahramanın yolculuğu ve yolculuk sonunda ulaştığı “son” oluyor? İşte bu nedenle, Yusuf’un ruhuna yaptığı yolculuğun izini sürmeye karar verdik.

Kuşkusuz izleyici kendi ruhuna doğru yolculuğa çıkabilir. Nasıl mı? “Bulutsuz bir gecede gökyüzüne bakarken nutkunuz tutulmuyorsa, gerçekten bakmıyorsunuz, orada olan bütünü görmüyorsunuz” diyor bir Zen ustası. Yusuf ile birlikte gökyüzüne bakabilenler, filmi izlerken yolculuğa çıkmayı düşünmüşlerse, bu deneyimi yeniden kitapla yaşayabilirler. Üstelik sayfalarda diledikleri kadar gezinebilirler, ilgili görüntüleri yeniden çağırabilirler.

...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Biliyor musun? İçimde Bir Orman Vardı

Kapıcı Musa(Muzaffer Çetinyılmaz)nın Ardından...

Kırık Bir Aşk Hikayesinin Çekim Serüveni