Sight&Sound'da Üç Maymun Hakkında...

Nuri Bilge Ceylan, Yeşilçam Ödüllerini silip süpüren (bu da ayrı bir tartışma mevzu) son filmi Üç Maymun'la ilgili Sight&Sound dergisine bir mülakat vermiş. Taraf Gazetesi, mülakatın tamamını çevirip yayınlamış; ben sadece önemli gördüğüm cümleleri buraya alacağım. Siz tamamını gazeteden okuyabilirsiniz.

...

Ben kötülüğü merak ediyorum. Bana hükmettiği zamanlarda korkuyorum. Bu yüzden içimizdeki gizli kötülüğün bizi şaşırttığı durumlar yaratıyorum.

...

Annesine vuran oğuldu. Bu Türk kültüründe bir oğul için katlanması en acı verici şey. Anneniz sizin için bir tanrıça gibidir. Ona vurmak için çok güçlü bir sebebiniz olması gerekiyor.

...

Ev beni endişelendirmişti çünkü yalnızca iki metre uzunluğundaydı ve filmin oldukça klostrofobik bir havada ilerlemesine neden oldu. Farklı açılar kullanamadık ve hep karşı odadan çekim yapmak zorunda kaldık. Denize yakın olmak istemedim çünkü o zaman evin fazla güzel gözükmesine sebep olacaktı ama orada olmak zorundaydık çünkü tren yoluna ihtiyacım vardı. Evi seçmemdeki esas sebep terası içeriye bağlayan yoldu. Bana en fazla mizansen seçeneği sunan ev buydu.
...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Biliyor musun? İçimde Bir Orman Vardı

Kırık Bir Aşk Hikayesinin Çekim Serüveni

Kapıcı Musa(Muzaffer Çetinyılmaz)nın Ardından...