Film Şeridi...


Tv Net'te yayınlanan Film Şeridi programını Cumartesi akşamları fırsat buldukça seyretmeye çalışıyorum. Psikiyatrist Dr. Mustafa Ulusoy, gerek film seçimleri ve gerekse filmleri karşılıklı analiz ederken seçtiği konukları ile tam isabet sağlıyor.

Ancak son 2 haftadır programda değerlendirilen filmlerde şöyle bir sorun çıktığını gördüm. Profesyonel olarak sinema eleştirmenliği yapan iki ismin(Ali Murat Güven-Murat Menteş) arka arkaya katıldığı programlarda sanki derinlemesine filmin vermek istediği temanın anlatılması yerine eleştirmenlerin filmi sevme/beğenme nedenleri üzerinde duruldu. Bunun da Ulusoy’un derinlemesine bir sonuç çıkarmasına engel olduğunu düşünüyorum.

Aslında böyle programların temel sorunu, filmin arka planındaki temel derdi mi ortaya çıkarmak olmalı, yoksa –ne müthiş film-, -harika bir sahne daha- denilerek yönetmene methiyeler mi düzülmelidir.

Burada kesinlikle iki sinema eleştirmenini de yargılamıyorum; lakin belki meslek icaplarından, belki beğeni farklılıklarından da kaynaklanabilecek sorunlardan dolayı programdan istenilen verimin alınmadığı kanısındayım.

Not: Çocuk ve Ergen Psikiyatristi Dr. Gökşin Karaman’ın ‘Kramer Kramer’e Karşı’ filminin değerlendirilmesinde ortaya koyduğu performans benim için çok daha doyurucuydu. Kendi açımdan ‘Baba-Çocuk İlişkisi’ üzerine ortaya koyulan sohbet, yol gösterici olarak nitelendirilebilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Biliyor musun? İçimde Bir Orman Vardı

Kapıcı Musa(Muzaffer Çetinyılmaz)nın Ardından...

Kırık Bir Aşk Hikayesinin Çekim Serüveni