Bir Haberin Hatırlattığı Filmler

Gazetelerin tümünde Almanya’da yaşanan okul katliamını okuyunca bazı filmleri ister istemez hatırlıyorsunuz. ABD’de bu türden olaylara sık rastlıyoruz ama olay Almanya’da olunca şaşırdım açıkçası. Öğrencinin çok başarılı bir eğitim hayatından bahsedilmekte. Ne için böyle bir eyleme girdiğini kestirmek hayli güç olacak.

İlk aklıma gelen film, yine bir okul katliamını anlatan Gus van Sant’ın Fil’i. Gus van Sant’ın Fil filmini çekmesinin öncesinde tarihe Columbine Katliamı olarak geçen yine bir okulu basan öğrenci hadisesi gerçekleşmişti. Bu film ilk seyrettiğimdeki ruh halimi hatırlamaya çalışıyorum. Tuhaf bir rahatsızlık duymuştum. Süre olarak uzun olmamasına rağmen kendimi zorlayarak sonunu getirmiştim. Yönetmenin bu bilinçli bir tercihi miydi bilemiyorum ama bireysel şiddetin bünyemde bir rahatsızlığa sebebiyet verdiği gerçekti.

Fil’le ilgili aklımda kalan en önemli şeyde aynı mekânın içerisinde farkı karakterlerin gün içerisinde birbirleriyle karşılaşmalarına rağmen birbirleriyle tanışmamalarıydı. Yönetmen, büyüyen bir dünyada giderek birbirimizden uzaklaşmamız insani değerleri de yitirmemize sebep oluyor gibi bir mesaj vermek istemiş olabilir mi? bilemiyorum.

Mistik ve gizemli filmlerin yönetmeni Shyamalan ise Köy filminde bireysel şiddetten kaçıp kendilerini duvarların arasına hapsederek modern dünyadan uzak bir yaşam süren insanların hikâyesini anlatmıştı. Shyamalan, modernizmi tüm kötülüklerin anası zannedenlerin kendi ruhlarına dönüp bakmaları gerektiğini hissettiriyordu izleyiciye.

Yine bireysel şiddet ve silahlanma ile ilgili bir belgeselden de söz edilebilir. Michael Moore, Benim Cici Silahım’da Birleşik Devletler ve Kanada kıyaslaması yaparak bu kadar yakın kültüre sahip iki ülkenin şiddet olayları arasında dağlar kadar fark var’ı sorguluyordu.

Almanya büyük ihtimalle bu olayın ardından tüm eğitim sistemini sorgulayacaktır. Ülkemizde ise özellikle orta öğrenim kurumlarında boy veren şiddet ile ilgili herhangi bir sorgulama ve araştırma var mı merak ediyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Biliyor musun? İçimde Bir Orman Vardı

Kırık Bir Aşk Hikayesinin Çekim Serüveni

Kapıcı Musa(Muzaffer Çetinyılmaz)nın Ardından...