Breaking the Waves(1996)


Sıradan, basit ve kendi halinde insanların yaşadığı bir İskoç kasabası. Naif ve de bembeyaz bir aşkın anlatımı. Duyguların yoğunlaştığı ve boğazınıza bir şeylerin düğümlendiğini hissettiğiniz harikulade film. Bu yoğun duygusallıktan ötürü açıkçası zorlanarak sonunu getirdiğim bir film olmuştu benim için. Bir petrol işçisine aşık olan saf bir kadının, kendi işlediği günahların sonunda Tanrının kocasını iyileştireceğine inanmasının öyküsü.

Başrolde Emily Watson var. Yönetmen Lars von Trier. Türkiye’de ‘Dalgaları Aşmak’ olarak gösterilmişti.

Filmden Birkaç Diyalog...

-Burada yaşayan her kadın kocası denize açıldığında ya da rafineriye gittiğinde yalnızlığa katlanmalıdır. Buna katlanmayı sen bile öğrenebilirsin.

...

-Beni artık sevmiyor musun?
-Tabii ki seviyorum
-Söyle o zaman
-Söylememeye karar verdim. Herkes, seni çok sevdiğimi söylüyor ve eğer seni ne kadar çok sevdiğimi öğrenirsen şu anda beraber olmadığımız için üzülebilirmişsin
-Bess, beni sevdiğini her zaman söyle, Duyuyor musun?
-Evet

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Biliyor musun? İçimde Bir Orman Vardı

Kapıcı Musa(Muzaffer Çetinyılmaz)nın Ardından...

Kırık Bir Aşk Hikayesinin Çekim Serüveni