Ercan Kesal'ın yeni kitabındaki öyküleri Radikal'de yayınlandıkları anda okumuştum. Şimdi o öyküler kitap haline geldi. Bozkır'ın sarı, sıcak ve umuda dair öykülerini bir de kitaptan okumak için sabırsızlanıyorum.
Sevgili M.Nedim Hazar, o büyük oyuncuyu ne güzel de anlatmış . Ruhun şad olsun Büyük Oyuncu.. ... " Malum, ilk dönemi Birleşen Yollar ile neredeyse 50 yıl önce başlamıştı. Minyeli Abdullah, Yalnız Değilsiniz gibi filmlerle başlayan ikinci dönemde Anadolu’dan, sıradışı bir katılım oldu bu akıma. Konya’da aslında farklı işlerle meşgul olan, ancak sinemaya gönül veren Nurettin Özel ve Hüseyin Türkyıldırır ellerinde bir film kasetiyle gelmişlerdi İstanbul’a: Kapıcı Musa. Anadolu şartlarında, son derece mütevazı bir bütçeyle çekilmiş etkileyici bir hikâyesi olan filmdi Kapıcı Musa. Ancak, teknik ve estetik olarak yeterli olmadığı için, Esra Film, yönetmen İsmail Güneş’e hikâyeyi Beşinci Boyut ismiyle tekrar çektirdi. Pek çok oyuncu tekrar çekimde aynen rol aldı. Bunlardan biri elbette başroldeki Kapıcı Musa’yı oynayan Muzaffer Çetinyılmaz’dı. Çetinyılmaz, o kadar etkileyici bir performans sergilemişti ki, pek çok kişi onu gerçekten kapıcı zannediyordu. İtaly...
Biliyor musun? İçimde Bir Orman Vardı Kocaman Yemyeşil Bi anda yandı kül oldu gitti... Böyle diyor Kemal. O köy meydanında rastladıkları düğünde köylü kız çocuğunun saçlarını örerken kuruyan yanıp kül olan o ormanın gözlerine nasıl da bakıyordu. Bazen kül olan yeniden harlanır Kemal. Mecburiyetler kenara itmiş görünür ama gün gelir aynaya bakarken kendi gözlerine denk gelirsin. Korkutur seni... dumanı hala tütüyordur sevdanın.
Ömer Kavur’la Selim İleri’nin bir araya gelerek oluşturdukları dönemin siyasal, sosyal ve toplumsal olaylarından izler taşıyan bir filmdir Kırık Bir Aşk Hikâyesi . Başrolleri Kadir İnanır ve Hümeyra ’nın paylaştıkları bu harikulade filmin hazırlık ve çekim aşamalarını Selim İleri büyük bir içtenlikle anlatmaktadır. 5-6 aylık bir senaryo aşamasından bahsetmek gerekir önce. Selim İleri’nin büyük bir içtenlikle kaleme aldığı ancak Ömer Kavur ’un çoğu bölümden hoşnut kalmadığı ve daha mükemmelini isteyerek yazarı yönlendirmesi önemlidir. Filmin Ayvalık’ta çekileceğinin kesinleşmesiyle mekânlar belirlenir ve bazı sahneler mekânlara göre değiştirilir. Bir sonbahar başlangıcında gidilen Ayvalık, o sıralarda asker kaçağı olan Selim İleri için bir nevi inziva bile sayılabilir. … Ayvalık sonbaharın bütün renklerine bürünmüştü ve yazdan hala izler taşıyordu. Sevimli bir pansiyonda kalıyorduk. Hayatımın en mutlu zaman dilimlerinden biriydi. Senaryomun hayata geçişiydi, peliküle geçişi, yaşaması, ...
Yorumlar